reklama

Zdravie...?!

Veľmi by ma zaujímalo ako ľudia „vnímajú" zdravie? Čo pre vás znamená ranné vstávanie bez pochybností o vašom zdravotnom stave? Ako vnímate chorých ľudí vo vašom okolí? Prečo keď vidíte utrpenie v televízii alebo pri prechádzke odvraciate zrak niekam úplne inam alebo nedaj Bože radšej prepnete na iný program? Je to strach? Strach z čoho? Strach že by ste sa vy alebo vaši blízky ocitli v podobnej situácii? Mám pre vás „upokojujúcu informáciu. Budem citovať moju doktorku :"ak sú niekde traja ľudia, jeden z nich počas svojho života bude určite  potrebovať onkológa"!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

V živote som dostal „dar“ alebo „kríž“ (vyberte si podľa chuti) s názvom rakovina. Kým som neochorel bol som človek ktorý zdraviu neprikladal žiadnu hodnotu. To či som zdravý alebo chorý som absolútne nevnímal. Ráno som sa zobudil. Vykročil z postele a v hlave som nemal žiadnych „chrobákov“. Dnes neprejde deň bez toho aby som sa nezamyslel nad tým či si budem môcť niekedy povedať „Som Zdravý“. Aj napriek tomu že sa človek vylieči je tu stále možnosť recidívy. Áno, treba priznať že čím dlhšie je človek vyliečený tím menej myslí na chorobu. Treba však povedať že každý onkologický pacient je dlhodobo sledovaný a práve vtedy nastáva bod zlomu kedy pochybnosti o tom či sme vôbec zdravý narastajú. Týmto bodom sú kontroly. Či už je to len vyšetrenie krvi na markery alebo magnetická rezonancia stále nad nami visí pomyselný „Damoklov meč“. Po kontrole treba čakať na výsledky zhruba týždeň to závisí od charakteru vyšetrenia. Nastáva obdobie kedy sa každé ráno budím s pochybnosťami. Kladiem si otázku či je lepšie byť klamaný alebo pravdou sklamaný? Je pravda že pokiaľ niečo nie je v poriadku tak sa vám ozvú s výsledkami skôr ako do týždňa. Počujete zvoniť telefón. Tlkot srdca sa stupňuje. Bežíte k telefónu. Je vám jasné že to čo budete počuť v nasledujúcom momente môže výrazným spôsobom ovplyvniť váš život. Dobehnete k telefónu a zistíte že je to len kamarát ktorého zaujíma nejaká absolútne nepodstatná vec. Položíte telefón tlkot sa spomalí. Presne takto vyzerá celý týždeň čakania na výsledky. Každý hovor prijímate s rozochveným hlasom a obavou. Po týždni zavoláte na ambulanciu a doktorka vám oznámi že všetko je v poriadku (v tom najlepšom prípade). Sadnete si s pokojom v duši na gauč. Zamyslíte sa...stále vám behá hlavou myšlienka že všetko to mohlo byť inak. Vychutnáte si pocit keď si môžete povedať že ste zdravý. Komplikácia nastáva keď sa začnete zamýšľať nad budúcnosťou. Poviete si, áno tento boj som vyhral ale válku ani zďaleka nie. Časom príde ďalšia kontrola...čakanie...pochybnosti...a „Damoklov meč“ nad nami stále visí na veľmi tenkom konskom vlase. Stále hladíme na ten meč a obavou či sa vlas nepretrhne. V príbehu ktorým som si pomohol Damoklovi meč neustále hrozí. Damokles spoznal, že ten, komu jednostaj niečo hrozí, nemôže byť šťastný. Ale či aj nám stále niečo „nehrozí“? V atmosfére neustáleho strachu sa však nedá žiť šťastne. Môžeme tu – napriek tomuto všetkému žiť skutočne šťastne?! Moja odpoveď znie jednoznačne áno. Choroba nás učí že zdravie je privilégium. Niečo, čo sme si vybojovali. Nie peniazmi, siláckymi rečami ani podvodom ale najťažším bojom aký človek vo svojom živote môže zažiť. A to je boj o vlastný život. Po takomto boji si každý uvedomí že život sa skladá z maličkostí. A je otázne či sa dokážeme radovať aj z maličkostí. Úprimne povedané, pre mňa, je každé ráno keď sa budím a nič ma nebolí darom, pri čom pre väčšinu z vás samozrejmosťou...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mal som silnú potrebu a túžbu napísať tento článok ešte skôr ako sa dozviem výsledky z magnetickej rezonancie...

Jozef Marček

Jozef Marček

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

2 x exOnkopacient, fundraiser v deťom s rakovinou n.o., chvíľu na "kukačke" aj v kancelárií prezidenta, finančný analytik/manažér, milujúci manžel, automobilový nadšenec Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu